Thursday 30 May 2019

ვაჟა-ფშაველა''ალუდა ქეთელაური''


გაკვეთილისგეგმა გარედაკვირვებისთვის
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ნინო გაბუნია
საგანი:ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური / კლასი: საშუალო მე-11
მოსწავლეთა რაოდენობა:  24           სსსმ-არ არის
გაკვეთილის თემა:‘’მე ვხედავ სიზმრებს არათქვენებურს’’ გალაკტიონი   ვაჟა -ფშაველას ალუდა ქეთელაური’’  III თავი
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლე  შეძლებსმკაფიოდ, ცხადად და   გასაგებად ჩამოაყალიბოს  განსახილველი საკითხის არსი-  სიზმრის ალეგორიული მნიშვნელობის ხსნა და გამოთქვას საკუთარი მოსაზრება; მოსწავლე შეძლებს ტექსტის გაანალიზებას  და  მასში ასახული   პრობლემის  ინტერპრეტირებას ზეპირად .კითხვის ეფექტური სტრატეგიების შერჩევას და გამოყენებას.

მოცემულიგაკვეთილისთემადამიზანიზუსტადშეესაბამებამეთერთმეტე კლასისთვისეროვნულისასწავლოგეგმითგათვალისწინებულმოთხოვნებს; საკითხისსწავლებათემატურ-კალენდარულიგეგმითდასაგნობრივიპროგრამისმოთხოვნითაცშესაბამისიამეთერთმეტე კლასისმოსწავლეებისათვის

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/ მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
(დაასაბუთეთ
შინაარსობრივი
რესურსების
მიზანშეწონილობა
სასწავლო მიზანთან
მიმართებით)
დრო (წთ)
1.
საორგანიზაციოსაკითხები
ახალიმასალისგაცნობისმიზნითმასწავლებელიკლასსაცნობსგაკვეთილისთემსდამიზანს, შეფასებისფორმებსადასქემებს.
საუბარი

საერთო საკლასო
ფლიპჩარტი,როგორც საორგანიზაცოი დაფა
2წთ
2.





 წინარე ცოდნის გააქტიურებისა და მოსწავლეთა ინტერესის გასაღვივებლად მასწავლებელი სვამს შეკითხვებს II თავიდან

1.რა დააბრალეს  თვისტომებმა ალუდას?
2.რა ამოძრავებს ‘’12 ქისტის მომკლავ ხევსურს’’ მინდიას?
3, რამ დააეჭვა ალუდა?
და ავსებენ T-დიაგრამას ალუდას ეჭვებთან დაკავშირებით.


კითხვა პასუხი




T- დიაგრამა




საერთო საკლასო






სახელმძღვანელო,ტექსტი,
ფლიპჩარტი








6წთ







3.
სთხოვს მოსწავლეებს გამოთქვან საკუთარი შეხედულებები სიზმარსა და სიზმრის ფუნქციაზე
მოსწავლეთა ვარაუდები იწერება ფლიპჩარტზე.
ვარაუდების გამოთქმა

საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო,ტექსტი,
ფლოპჩარტი,მარკერი


2წთ
4
მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს  და გამოკვეთს სიზმრის მითოსურ პლანს და გამოკვეთს ავტორის ესთეტიკურ მიზანდასახულობას,კერძოდ,ხაზი გაუსვას  უზნეობას (ავტორი გვევლინება არა მხოლოდ როგორც აღმწერელი მითოსური ხედვისა და წარმოდგენებისა, არამედ როგორც ერთგვარი ინტერპრეტატორი, ის  მითოსს  თავისი მხატვრულ-ესთეტიკური საზრისის გამოსაკვეთად იყენებს. მითოსური წარმოდგენების გამოყენებით ვაჟა აყალიბებს ერთგვარ სამართლებრივ-მორალურ ნორმებს, რომელიც მოითხოვს არა უსიტყვო მორჩილებას ტრადიციებისადმი,  არამედ ახალ სააზროვნო სივრცეს შეფასებისა და განსჯისათვის.
ამ ნაწყვეტში  სწორედ მწერლის მხატვრულ საზრისია  გაცოცხლებული ,რაც მკითხველში ბოროტებისადმი ზიზღს იწვევეს,ალბათ სასურველია,ტრადიციებსა და ქრისტიანულ მორალს შორის გახიდული საზოგადოების გამოფხიზლება  და გაკეთილშობილება.
ვაჟას მხატვრული სამყაროს მოდელი  ერთ საზრისს ემსახურება,ადამიანის სულიერ კათარზისს.













ვერბალური მეთოდი
 








საერთო საკლასო











ნახატი










3წთ
5.
ვარაუდების გამოთქმის შემდეგ მასწავლებელი აძლევს ინსტრუქციას მოსწავლეები,ხმამაღლა წაიკითხავენ ტექსტის მე-3 თავს,მონიშნავენ მნიშვნელოვან დეტალებს   და გააკეთებენ კომენტარებს მასწავლებელთან ერთად .
კომენტირებულიკითხვა

საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო ,ტექსტი
15.წთ
6.





მასწავლებელი მოსწავლეებს(წყვილებს)
ურიგებს კოგნიტურ სქემას და სთხოვს შეავსონ


დაწყვილდი,დაფიქრდი ,გაუზიარე






წყვილები


სამუშაო ფურცელი N2,
საშინაო დავალების რვეულები,
სახელმძღვანელო
5.წთ








7.
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს,რომ წარმოადგინონ  საკუთარი ნამუშევრები
(შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით)
პრეზენტაცია








ინდივიდუალური
საშინაო დავალების რვეული
6. წთ





8.
მასწავლებელი მოსწავლეებს საშინაო დავალებად აძლევს ტექსტის  მე-3  მე-4 თავებს დასამუშავებლად   და მასალის გაგება-გააზრებისა და გამოყენების მიზნით სთხოვს,წერილობით შეასრულონ დავალება   ალუდას არჩევანი (ძველებურად სისხლში იცხოვრებს პერსონაჟი, თუ იმ ხმას გაჰყვება,კაცის წვერ-ხორცის ჭამას რომ უშლის და უარს იტყვის სისხლში ცხოვრებაზე’’ვისაც მტერობა მოსწყურდეს’’)
შემოქმედებითი წერა
ინდივიდუალური
სახელმძღვანელო,ტექსტი,საშინაო დავალების რვეული

1წთ.

9..
შეფასება
მასწავლებელი განმავითარებელ შეფასებას აძლევს მოსწავლეებს გაკვეთილის მსვლელობისას და განმსაზღვრელს
გაკვეთილის დასასრულს.

განმავითარებელი შეფასება
განმსაზღვრელი შეფასება

ინდივიდუალური

განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა
დანართი N1
განმსაზღვრელი შეფასება
დანართი N2






5წთ






გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ. XI. 1. მოსწავლესშეუძლიასაჯარომოხსენებისწარმოდგენა (ზეპირიგამოსვლ)  კონკრეტულიაუდიტორიისწინაშეკონკრეტულიმიზნით.
·         მკაფიოდ,  ცხადად და გასაგებად აყალიბებს განსახილველი საკითხის არსს, პრობლემის განმსაზღვრელ ასპექტებს და საკუთარ მოსაზრებას;
·         საუბრობს  კონკრეტული თემის სპეციფიკის შესაბამისი ცნებებით, ტერმინებით, ფრაზებით, რომლებიც თავადაც კარგად აქვს გააზრებული და სხვებსაც აგებინებს (აზუსტებს, განმარტავს, პარალელს ავლებს და ა. შ.);
·         საკუთარი მოსაზრების გასამყარებლად იყენებს ციტატებს მხატვრული ნაწარმოებებიდან, სამეცნიერო ლიტერატურიდან, ლიტერატურული კრიტიკიდან, რითაც ხელს უწყობს მთავარი იდეის გამოკვეთას;

ქართ. XI. 5. მოსწავლესშე-უძლიასხვადასხვაეპოქისტექსტებისგაანალიზებამათშიასახულიინფორმაციის, თემების, იდეებისადაპრობლემატიკისთვალსაზრისით.

·         მსჯელობს იმაზე, თუ როგორ განსაზღვრავს კონკრეტული ეპოქა ლიტერატურულ თემებს, იდეებს, პრობლემატიკას და ინფორმაციის სპეციფიკურობას;

ქართ. XI. 8. მოსწავლესშეუძლიაკითხვისეფექტურისტრატეგიებისარჩევადაგამოყენება.
განსაზღვრავს კითხვის მიზანს და იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს: მოინიშნავს საკითხებს,  განიხილავს  მისთვის ნაცნობ ინფორმაციას;











































                     დანართი N 1განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა


შეფასების კომპონენტი
შეფასების კრიტერიუმები
სუსტი
 საშუალო
კარგი
ძალიან კარგი
  განსახილველი საკითხის არსის ჩამოყალიბება; საკუთარი მოსაზრების გამოთქმა;
უჭირს საკუთარი აზრის    გასაგებად  ჩამოყალიბება  და გამოთქმა,
მსჯელობა
ბუნდოვანია
აყალიბებს  აზრს და გამოთქვამს  მოსაზრებებს,მსჯელობს,
მაგრამ აკლია არგუმენტები,სჭირდება დაზუსტება
მკაფიოდ, ცხადად და   გასაგებად აყალიბებს  აზრს გამოთქვამს   მოსაზრებებს
მკაფიოდ, ცხადად და   გასაგებად აყალიბებს  აზრს და გამოთქვამს  განსხვავებულ მოსაზრებებს
ტექსტის ანალიზი და ინტერპრეტაცია

უჭირს ტექსტის ანალიზი,
ინტერპრეტირება;
ვერ ასაბუთებს მოსაზრებას
აანალიზებს ტექსტს,
მაგრამ უჭირს ინტერპრეტირება.

აანალიზებს  ტექსტს;
შეუძლია ტექსტში ასახული  პრობლემის  ინტერპრეტირება.
აანალიზებს  ტექსტს სიღრმისეულად,
შეუძლია ტექსტში ასახული   პრობლემის  ინტერპრეტირება.


















დანართი N2  განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკა

შეფასების კომპონენტი

შეფასების კრიტერიუმები
1-2
3-4
 5-6
7-8
9-10
  განსახილველი საკითხის არსის ჩამოყალიბება; საკუთარი მოსაზრების გამოთქმა;
ვერ აყალიბებს საკუთარ აზრს გასაგებად
ვერ მსჯელობს
უჭირს საკუთარი აზრის    გასაგებად  ჩამოყალიბება  და გამოთქმა,
მსჯელობა
ბუნდოვანია
აყალიბებს  აზრს და გამოთქვამს  მოსაზრებებს,მსჯელობს,
მაგრამ აკლია არგუმენტები,სჭირდება დაზუსტება
მკაფიოდ, ცხადად და   გასაგებად აყალიბებს  აზრს გამოთქვამს   მოსაზრებებს
მკაფიოდ, ცხადად და   გასაგებად აყალიბებს  აზრს და გამოთქვამს  განსხვავებულ მოსაზრებებს
ტექსტის ანალიზი,

ვერ აანალიზებს ტექსტს
უჭირს ტექსტის ანალიზი,
ინტერპრეტირება;
ვერ ავლებს პარალელებს
აანალიზებს ტექსტს,
მაგრამ უჭირს ინტერპრეტირება, პარალელების გავლება

აანალიზებს  ტექსტს;
შეუძლია ტექსტში ასახული თემების, იდეების,  პრობლემების  ინტერპრეტირება,უჭირს პარალელების გავლება
აანალიზებს  ტექსტს;
შეუძლია ტექსტში ასახული თემების, იდეების,  პრობლემების  ინტერპრეტირება,  ავლებს პარალელებს 




ხელმოწერა :ნინო გაბუნია

 25.04 2019

                                       სამუშაო ფურცელი#1
                გააცოცხლე  წარმოსახვაში
                 ჩაწერე კვადრატში სიტყვა,ფრაზა,წინადადება ტექსტიდან.
             წარმოისახე და დაწერე  შენი  შეგრძნებები სქემის შესაბამის  ნაწილში


  
     სიტყვა ,ფრაზა ტექსტიდან

    რა მესმის?

 

           
  
        რისი გემო        აქვს?
 
   რას ვგრძნობ?


  რისი სუნი მცემს?

     რას ვხედავ?

 
















დასკვნა: რას ნიშნავს ალეგორიულად კაცის ხორცის ჭამა?











No comments:

Post a Comment

ქსელური პროექტი "საყვარელი მწერლის შემოქმედებით სახელოსნოში"

ქსელური პროექტი "საყვარელი მწერლის შემოქმედებით სახელოსნოში" - პრეზენტაცია