Thursday 30 May 2019

ვაჟა-ფშაველა ''ალუდა ქეთელაური''


გაკვეთილისგეგმა გარედაკვირვებისთვის
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ნინო გაბუნია 
საგანი:ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური / კლასი: საშუალო მე-11
მოსწავლეთა რაოდენობა:  24           სსსმ-არ არის
გაკვეთილის თემა:  ამბოხი-   ვაჟა -ფშაველას ალუდა ქეთელაური’’  IV- V თავები
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლე  შეძლებს  იმსჯელოს,რამ შეუწყო ხელი ნაწარმოებში აღწერილი მოვლენის განვითარებას,ტექსტზე დაყრდნობით დასკვნების გამოტანას .მოსწავლე შეძლებს ტექსტის გაანალიზებას  და  მასში ასახული   პრობლემის  ინტერპრეტირებას ზეპირად .კითხვის ეფექტური სტრატეგიების შერჩევას დაგამოყენებას.

მოცემულიგაკვეთილისთემადამიზანიზუსტადშეესაბამებამეთერთმეტე კლასისთვისეროვნულისასწავლოგეგმითგათვალისწინებულმოთხოვნებს; საკითხისსწავლებათემატურ-კალენდარულიგეგმითდასაგნობრივიპროგრამისმოთხოვნითაცშესაბამისიამეთერთმეტე კლასისმოსწავლეებისათვის
                                          
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/ მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
(დაასაბუთეთ
შინაარსობრივი
რესურსების
მიზანშეწონილობა
სასწავლო მიზანთან
მიმართებით)
დრო (წთ)
1.
საორგანიზაციოსაკითხები
ახალიმასალისგაცნობისმიზნითმასწავლებელიკლასსაცნობსგაკვეთილისთემსდამიზანს, შეფასებისფორმებსადასქემებს.
საუბარი

საერთო საკლასო
ფლიპჩარტი,როგორც საორგანიზაცოი დაფა
2წთ
2.





მასწავლებელი შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით სთხოვს მოსწავლეს წაიკითხოს საშინაო დავალება    და  აკეთებს უკუკავშირს, შემდეგ  წინარე ცოდნის გააქტიურებისა და მოსწავლეთა ინტერესის გასაღვივებლად მასწავლებელი  სვამს კითხვას :  რით განსხვავდება ‘’ვაჟკაცური რჯული’’ სარწმუნოებითა  თუ ტრადიციებით დამკვიდრებული შეხედულებებისაგან.მოსწავლეები გამოთქვამენ ვარაუდებს.
მასწავლებელი წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით სვამს შეკითხვებს:1.რატომ არ მიიღო ალუდამ მუცალის მარჯვენა?2.რას უწოდებს ალუდა თემის მიერ მოკლული მტრისათვის მარჯვენის მოჭრის დადგენილ წესს ?
3.რატომ არ აქვს ამ საკითხზე თემს რეაქცია?

საშ.დავ.გამოკითხვა




ვარაუდების გამოთქმა
ინდივიდუალური





საშინაო დავალების რვეული
ფლიპჩარტი,მარკერი.






8.წთ







3.
მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს ნაწყვეტს ფილმიდან’’ალუდა ქეთელაური ‘’,კერძოდ,ხატობის ეპიზოდს.
აძლევს ინსტრუქციას დააკვირდნენ პერსონაების მიმიკას,მეტყველებას, ხმას,მელოდიას. შემდგომ სვამს კითხვებს:1.რა ამბავია ამ მედიატექსტში  გადმოცემული?
2.რა გრძნობა დაგეუფლათ ,როცა უყურებდით ნაწყვეტს? 3.რატომ არ აქვთ სახეები ხატობაზე შეკრებილ ხევსურებს?როგორია ამჯერად მათი რეაქცია? 4.ერთი სიტყვით დაახასიათეთ პერსონაჟები
ალუდა ,ბერდია.







მედიარესურსი

დაფიქრდი,დაწყვილდი,გაუზიარე







წყვილები


ფლოპჩარტი,მარკერი,კომპიუტერი,სლაიდები,პროექტორი.







7.წთ
4.
მასწავლებელი მოსწავლეებს სთხოვს  განმარტონ, რას იწვევს საზოგადოებისა და პიროვნების ინტერესების დაპირისპირება?
რა როლი აქვს კონფლიქტს სიუეტის განვითარებაში ,ვის შეიძლება ეწოდოს ტრაგიკული გმირი  და რასთან აქვს ტრაგიკულ გმირს კონფლიქტი? რა ბადებს ტრაგიზმს?






კითხვა პასუხი



ინდივიდუალური




სახელმძღვანელო,ტექსტი,
ფლოპჩარტი.







5წთ
5.
მოსწავლეები ჯგუფებში  დამოუკიდებლად კითხულობენ ნაწყვეტს ტექსტიდან  პირობითი სათაურით ‘’ხატობა’’,შემდგომ კი მათ უნდა შეავსონ სქემა.

კოგნიტურ სქემაზე მუშაობა,
ჯგუფური


სახელმძღვანელო ,ტექსტი კოგნიტური სქემა
(სამუშაო ფურცელი N1
13.წთ
6.





მასწავლებელი შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით  იძახებს ჯგუფიდან  ერთ მოსწავლეს და სთხოვს წარადგინოს საკუთარი ნაშრომი.მასწავლებელი აკეთებს უკუკავშირს


პრეზენტაცია





ინდივიდუალური
სამუშაო ფურცელი N1,
საშინაო დავალების რვეულები,
სახელმძღვანელო
5.წთ








7..
საშინაო დავალება;წასაკითხათდ ეძლევათ ადაპტირებული ტექსტი გიორგი მაისურაძის ‘’სამოქალაქო დაპირისპირება’’, ტექსტის  ‘’ალუდა ქეთელაუარის’ ‘  V  თავის მეორე ნაწილი VI,თავი.




ევრისტიკული მეთოდი








ინდივიდუალური
სახელმძღვანელო,ტექსტი,საშინაო დავალების რვეული

1წთ.





8.
 შეფასება
მასწავლებელი განმავითარებელ შეფასებას აძლევს მოსწავლეებს გაკვეთილის მსვლელობისას და
გაკვეთილის დასასრულს.
განმავითარებელი შეფასება

ინდივიდუალური,ჯგუფები


განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა.დანართი N1



4.წთ







გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ. XI. 1. მოსწავლესშეუძლიასაჯარომოხსენებისწარმოდგენა (ზეპირიგამოსვლ)  კონკრეტულიაუდიტორიისწინაშეკონკრეტულიმიზნით.
·         მკაფიოდ,  ცხადად და გასაგებად აყალიბებს განსახილველი საკითხის არსს, პრობლემის განმსაზღვრელ ასპექტებს და საკუთარ მოსაზრებას;
·         საუბრობს  კონკრეტული თემის სპეციფიკის შესაბამისი ცნებებით, ტერმინებით, ფრაზებით, რომლებიც თავადაც კარგად აქვს გააზრებული და სხვებსაც აგებინებს (აზუსტებს, განმარტავს, პარალელს ავლებს და ა. შ.);
·         საკუთარი მოსაზრების გასამყარებლად იყენებს ციტატებს მხატვრული ნაწარმოებებიდან, სამეცნიერო ლიტერატურიდან, ლიტერატურული კრიტიკიდან, რითაც ხელს უწყობს მთავარი იდეის გამოკვეთას;

ქართ. XI. 5. მოსწავლესშე-უძლიასხვადასხვაეპოქისტექსტებისგაანალიზებამათშიასახულიინფორმაციის, თემების, იდეებისადაპრობლემატიკისთვალსაზრისით.
·         ამოიცნობს კონკრეტული ეპოქისთვის დამახასიათებელ თემებს, იდეებსა და პრობლემებს სხვადასხვა ნაწარმოებში და შეაფასებს ამავე ეპოქისთვის დამახასიათებელი ღირებულებებისა და ფასეულობების კონტექსტში.
ქართ. XI. 8. მოსწავლესშეუძლიაკითხვისეფექტურისტრატეგიებისარჩევადაგამოყენება.
განსაზღვრავს კითხვის მიზანს და იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს: მოინიშნავს საკითხებს,  განიხილავს  მისთვის ნაცნობ ინფორმაციას;






























შეფასების კომპონენტი
შეფასების კრიტერიუმები
სუსტი
 საშუალო
კარგი
ძალიან კარგი
  განსახილველი საკითხის არსის ჩამოყალიბება; საკუთარი მოსაზრების გამოთქმა;
უჭირს საკუთარი აზრის    გასაგებად  ჩამოყალიბება  და გამოთქმა,
მსჯელობა
ბუნდოვანია
აყალიბებს  აზრს და გამოთქვამს  მოსაზრებებს,მსჯელობს,
მაგრამ აკლია არგუმენტები,სჭირდება დაზუსტება
მკაფიოდ, ცხადად და   გასაგებად აყალიბებს  აზრს გამოთქვამს   მოსაზრებებს
მკაფიოდ, ცხადად და   გასაგებად აყალიბებს  აზრს და გამოთქვამს  განსხვავებულ მოსაზრებებს
ტექსტის ანალიზი და ინტერპრეტაცია

უჭირს ტექსტის ანალიზი,
ინტერპრეტირება;
ვერ ასაბუთებს მოსაზრებას
აანალიზებს ტექსტს,
მაგრამ უჭირს ინტერპრეტირება.

აანალიზებს  ტექსტს;
შეუძლია ტექსტში ასახული  პრობლემის  ინტერპრეტირება.
აანალიზებს  ტექსტს სიღრმისეულად,
შეუძლია ტექსტში ასახული   პრობლემის  ინტერპრეტირება.


ხელმოწერა:ნინო   გაბუნია

თარიღი: 30.04.2019

სამუშაო ფურცელი N1სიუჟეისა  და  კონფლიქტის  ანალიზი


რა იყო მთავარი პრობლემა ამ ნაწყვეტში?
რა აწუხებს მთავარ პერსონაჟს?
 





გადაწყდა    თუ არა პრობლემა?
შენი აზრით,რომელია ამ ნაწყვეტის ყველაზე მძაფრი  და შთამბეჭდავი ადგილი?
 










პერსონაჟის მოქმედება





პერსონაჟის შესაძლო კონფლიქტები
·         ბუნებასთა
·         საზოგადოებასთან
·         საკუთარ თავთან
·         სხვა პერსონაჟთან
მონიშნე ერთი ან რამდენიმე.
 








No comments:

Post a Comment

ქსელური პროექტი "საყვარელი მწერლის შემოქმედებით სახელოსნოში"

ქსელური პროექტი "საყვარელი მწერლის შემოქმედებით სახელოსნოში" - პრეზენტაცია